bakal guru matematik yang bising. gila - gila. itu aku. but then, i'm still human being yang memerlukan masa untuk bersendiri. kan. sebab tu adanya blog nie. penggunaan bahasa dalam blog nie adalah amat sangat tidak boleh diguna pakai. jadi jangan tiru pengunaan bahasa didalam blog nie yer. ohh and 1 more thing. jangan nak kondem banyak banyak sbb nie blog aku. cheerss :)

Sunday, 20 January 2013

Monologue.

hello. assalamualaikum :)

wew!! its been awhile. lama tak update. dlu time exam bukan main nk update tiap hari. dah cuti malas pulak. biasa la. kalau dah jumpa game. semua benda aku lupekan. hehehe.

sooo. nothing special buat masa nie. mana tak nya. tido lepas subuh and then bangun 3 petang. macam tu la aku tiap tiap hari. nak buat macam mana, dah memang jadi tabiat bila cuti. malam aku akan jadi burung hantu. mata celik, bulat, segar bukan main. dan bila pagi menjelma, mula la mata aku melabuhkan tirai. kawan kawan yang nak ajak lepak diorg dah tau timetable aku. diorang akan ajak aku lepak malam *itupun kalau aku rajin nak keluar* ataupun kalau besok nak keluar diorg dah ingtkan aku suruh tido awal malam nya. heee.

apa yang best bila malam adalah gamerz yang dalam smua pro. sbb tu aku suka main game time malam and the best part is, aku boleh bermonolog sorang sorang dekat balkoni aku tanpa ada sebarang gangguan. hahaha. pelikkan. but that's me :) .. hahaha. yes! aku memang suka cakap sorang sorang bila malam. bila feel tu dtg.... perghh! layan doe!!

aku cakap pasal macam macam. and this is how i calm myself when something happen :) ..bila sesuatu kekhinziran kejadian yang jadi.. aku akan lepak kt balkoni sampai azan subuh. seriously!! it's help. korang try la. :) .. benda nie aku belajar time skolah dlu. cikgu kaunseling yang rekemen cara nie. *even aku PRS.aku pun ada masalah* so aku cuba. and then it's become habit. sbb tu sampai sekarang even takde masalah pun aku still bermonolog sendirian. hehe


bila aku bermonolog. aku dapat lihat persepsi kehidupan dengan lebih luas. some of you will say / ask

 "apa kene mengena monolog dengan persepsi kehidupan lebih luas ? go home mus, you are drunk!" 

yang tu aku tak dapat jawab. tapi apa aku boleh jawab. korang cuba dlu. dan mungkin korang akan rasa benda yang sama :)

this monologue things is really helpful when i face any kind of problem or situation that i think i can't handle it. and if someone out there try this monologue things . i hope it will help you too :) .. it might not settle your problem but it help calm u down and maybe it can help u to think what the best way to settling your problem :)


# Jangan ikut cara tido aku sebab ia sangat lah tidak elok pada kesihatan badan dan ayah aku cakap boleh      melembapkan otak. *patot aku rasa otak dah makin lembap, tapi main game smakin pro. haha*

- Setiap Manusia Mempunyai Pandagan Yang Berbeza. Jadi Hormatilah Setiap Pandangan Orang Lain -







No comments: